Nr ogłoszenia |
163891 |
Data ukazania się ogłoszenia |
18 października 2014 r. |
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów na stanowisko specjalisty do spraw analiz przyrodniczych i opiniowania w sprawach administracyjnych dotyczących ocen oddziaływania na środowisko w Zespole ds. Analiz Przyrodniczych Departamentu Ocen Oddziaływania na Środowisko.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej. |
Wymiar |
Wymiar etatu: 1 Liczba stanowisk pracy: 1 |
Adres |
ul. Wawelska 52/54 00-922 Warszawa |
Miejsce wykonywania pracy |
Warszawa |
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy |
- przygotowywanie opinii dotyczących pism procesowych oraz rozstrzygnięć administracyjnych w ramach postępowań prowadzonych w trybach zwyczajnych i nadzwyczajnych (I i II instancji) w zakresie przedstawiającym oddziaływanie przedsięwzięcia na elementy przyrodnicze środowiska, w tym na stan i funkcjonowanie ustawowych form ochrony przyrody;
- przygotowywanie opinii dot. pism, stanowisk i rozstrzygnięć w ramach prowadzonych w Departamencie spraw związanych z realizacją zobowiązań międzynarodowych i dwustronnych, wynikających z konwencji z Espoo oraz Protokołu w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (SOOŚ) w kontekście transgranicznym w ramach SOOŚ oraz na potrzeby prowadzonych w Departamencie postępowań;
- wykonywanie czynności związanych z prowadzeniem postępowań administracyjnych w trybie odwoławczym i w trybach nadzwyczajnych, postępowań egzekucyjnych w administracji oraz postępowań przed Naczelnym Sądem Administracyjnym i wojewódzkimi sądami administracyjnymi w sprawach dotyczących przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko;
- udzielanie wyjaśnień organom administracji publicznej i innym zainteresowanym podmiotom (w tym posłom i senatorom) w zakresie interpretacji i stosowania obowiązujących przepisów prawa, dotyczących ocen oddziaływania przedsięwzięć na środowisko, w tym dla przedsięwzięć planowanych do realizacji przy wsparciu funduszy pomocowych Unii Europejskiej;
- opiniowanie projektów ustaw, rozporządzeń i innych aktów prawnych w części dotyczącej ocen oddziaływania w zakresie obszarów Natura 2000;
- udzielanie interesantom konsultacji i wyjaśnień dotyczących procedury ocen oddziaływania na obszary Natura 2000;
- udział w kontroli w zakresie poprawności przeprowadzanych przez regionalnych dyrektorów ochrony środowiska postępowań dotyczących decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz przygotowuje projekt wystąpienia pokontrolnego i zaleceń pokontrolnych.
|
Warunki pracy |
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych. Zagrożenie korupcją, częste reprezentowanie Urzędu na zewnątrz, krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy Budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, drzwi wewnętrzne odpowiedniej szerokości oraz windy i łazienki dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
W budynku nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy. |
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy |
n i e z b ę d n e
- wykształcenie: wyższe z zakresu ochrony środowiska, inżynierii środowiska, innych nauk przyrodniczych lub prawa lub wyższe i studia podyplomowe w w/w zakresie
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w zakresie ocen oddziaływania na środowisko lub obszary Natura 2000
- pozostałe wymagania niezbędne:
- dobra znajomość przepisów ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, ustawy o ochronie przyrody, ustawy Prawo ochrony środowiska, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, rozporządzenia w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko,
- dobra znajomość zagadnień dotyczących ochrony przyrody i środowiska,
- znajomość zagadnień z zakresu ocen oddziaływania na środowisko oraz obszary Natura 2000,
- umiejętność analitycznego i syntetycznego myślenia,
- umiejętność argumentowania,
- umiejętność interpretacji przepisów prawa,
- umiejętność pracy w zespole,
- dobra organizacja pracy własnej,
- umiejętność obsługi programów komputerowych pakietu MS Office,
- komunikatywność,
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2,
wymagania dodatkowe
- wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu ochrony środowiska, inżynierii środowiska, innych nauk przyrodniczych lub prawa,
- 1 rok doświadczenia zawodowego w orzecznictwie administracyjnym lub w administracji publicznej,
- przeszkolenie z zagadnień dotyczących ocen oddziaływania na środowisko oraz procedur administracyjnych.
|
Wymagane dokumenty i oświadczenia |
- życiorys i list motywacyjny;
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji;
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- kopie dokumentów potwierdzających posiadanie doświadczenia zawodowego (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje).
|
Inne dokumenty i oświadczenia |
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów;
- kopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji (certyfikaty ukończonych kursów, szkoleń etc.).
|
Termin składania dokumentów |
25 października 2014 r. |
Miejsce składania dokumentów |
Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska ul. Wawelska 52/54 00-922 Warszawa z dopiskiem na kopercie: „DOOŚ specjalista ds. analiz" |
Inne informacje |
Umowa na zastępstwo. Przewidywane wynagrodzenie zasadnicze ok. 3 750 zł brutto. Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: http://bip.gdos.gov.pl (Praca/Wzory oświadczeń). Wszystkie oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane.
Za datę złożenia dokumentów uznaje się datę stempla pocztowego lub termin złożenia w kancelarii GDOŚ (pokój 486).
Planowane techniki i metody naboru: Etap I - weryfikacja formalna nadesłanych ofert, Etap II - test wiedzy (w przypadku, gdy mniej niż 10 kandydatów spełni wymogi formalne, możliwe jest przeprowadzenie wyłącznie etapu III), Etap III - rozmowa kwalifikacyjna wraz ze sprawdzeniem znajomości obsługi programów komputerowych pakietu MS Office. Minimum kwalifikującym do udziału w III etapie naboru jest uzyskanie przez kandydata co najmniej 60% możliwych do zdobycia w sprawdzianie pisemnym punktów (lub z poszczególnych jego części tematycznych) oraz jednocześnie uzyskanie jednego z sześciu najlepszych wyników. Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska zaprasza do udziału w naborze osoby niepełnosprawne.
Prosimy o podawanie nr telefonu oraz adresu e-mail, gdyż informacja o zakwalifikowaniu się do kolejnych etapów rekrutacji zostanie przekazana kandydatom spełniającym wymogi formalne telefonicznie lub drogą elektroniczną.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.: 22 57-92-162 |