Informacja dla organów: jak uzyskać uprawnienia do wprowadzania i modyfikacji danych?
Baza danych ooś umożliwia:
- wprowadzanie nowych informacji o postępowaniach, w zakresie ocen oddziaływania na środowisko i strategicznych ocenach oddziaływania na środowisko,
- modyfikację wcześniej wprowadzonych danych,
- usuwanie wprowadzonych postępowań,
- tworzenie raportów,
- udostępnianie społeczeństwu wybranych informacji, dokumentów lub raportów,
- wgląd do pełnych danych nt. wprowadzonych postępowań,
- przeglądanie wybranych informacji nt. wprowadzonych do bazy postępowań.
Tylko ostatnia z ww. funkcji dostępna jest dla wszystkich użytkowników systemu, w tym dla społeczeństwa. Z pozostałych funkcji mogą korzystać, w zależności od posiadanych uprawnień, wyłącznie zalogowani użytkownicy – przedstawiciele organów prowadzących postępowania w zakresie ocen oddziaływania na środowisko.
Aby uzyskać status zalogowanego użytkownika przedstawiciele organów, prowadzących postępowania w zakresie ocen oddziaływania na środowisko powinni:
- Zapoznać się z Regulaminem użytkownika bazy danych ocen oddziaływania na środowisko, wraz z załącznikami.
- Wypełnić formularz wniosku o nadanie uprawnień, zawarty w Załączniku Nr 2 do Regulaminu.
- Dokonać rejestracji w bazie danych ooś na stronie bazaoos.gdos.gov.pl.
- Przesłać skan podpisanego przez kierownika jednostki organizacyjnej wniosku o nadanie uprawnień pocztą elektroniczną na adres admin_bazaoos@gdos.gov.pl.
Przydatne dokumenty:
Regulamin użytkownika Regulamin użytkownika systemu bazy danych o ocenach oddziaływania na środowisko
Załącznik Nr 1 Procedura zgłaszania użytkownika do bazy danych o ocenach oddziaływania na środowisko
Załącznik Nr 2 Formularz wniosku o nadanie/zmianę uprawnień do bazy danych o ocenach oddziaływaniana środowisko
Załącznik Nr 3 Formularz wniosku o zablokowanie konta/czasowe zablokowanie konta użytkownika bazy danych o ocenach oddziaływania na środowisko.