Data ukazania się ogłoszenia |
28 lutego 2015 r. |
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów na stanowisko specjalisty do spraw bazy danych i analiz w Wydziale ds. Koordynacji Sieci Obszarów Chronionych Departamentu Zarządzania Zasobami Przyrody.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
|
Wymiar |
Wymiar etatu: 1 Liczba stanowisk pracy: 1
|
Adres |
ul. Wawelska 52/54 00-922 Warszawa
|
Miejsce wykonywania pracy |
Warszawa
|
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy |
- prowadzenie bazy danych Natura 2000, m.in.: opracowywanie i aktualizowanie standardowych formularzy danych, analizowanie i akceptowanie zmian zaproponowanych przez sprawujących nadzór nad obszarami Natura 2000,
- ocenianie jakości danych opisowych o siedliskach przyrodniczych i ostojach gatunków chronionych w obszarach Natura 2000 oraz uzupełnianie tych danych w bazie,
- archiwizowanie wprowadzanych zmian merytorycznych do bazy danych; edytowanie przebiegu granic obszarów Natura 2000, współpraca z komórką GDOŚ odpowiedzialną za bazy GIS,
- współpraca z różnymi instytucjami w celu gromadzenia i weryfikacji merytorycznej danych opisowych o występowaniu siedlisk przyrodniczych i gatunków z inwentaryzacji przyrodniczych,
- wykonywanie analiz i opracowywanie okresowych zestawień danych o występowaniu zasobów przyrodniczych w sieci Natura 2000,
- koordynowanie prac związanych z opracowaniem materiałów dotyczących sieci Natura 2000 na stronę internetową Natura 2000,
- przygotowywanie opinii odnośnie systemu gromadzenia i przetwarzania danych, zapewnianie merytorycznej poprawności bazy danych sieci Natura 2000, obsługiwanie systemu przekazywania danych do Komisji Europejskiej,
- uczestniczenie w pracach grup roboczych KE oraz grup krajowych, związanych z wykonywanymi obowiązkami.
|
Warunki pracy |
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych. Realizacja zadań na stanowisku wiąże z częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz oraz krajowymi lub zagranicznymi wyjazdami służbowymi.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy Budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, drzwi wewnętrzne odpowiedniej szerokości oraz windy i łazienki dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim. W budynku nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy. |
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy |
n i e z b ę d n e
- wykształcenie: wyższe z zakresu nauk przyrodniczych,
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze ochrony przyrody
- pozostałe wymagania niezbędne:
- bardzo dobra znajomość: Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/147/WE w sprawie ochrony dzikiego ptactwa, Dyrektywy Rady 92/43/ w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory, ustawy o ochronie przyrody,
- dobra znajomość decyzji wykonawczej Komisji dnia 11 lipca 2011 r. w sprawie formularza zawierającego informacje o terenach Natura 2000 (notyfikowana jako dokument nr C(2011) 4892) (2011/484/UE),
- umiejętność analitycznego myślenia i prognozowania,
- umiejętność dobrej organizacji pracy własnej,
- umiejętność stosowania prawa w praktyce,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność biegłej obsługi programów komputerowych pakietu MS Office szczególnie Ms Excel i baz danych, w tym Ms Access,
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2,
wymagania dodatkowe:
- 1 rok doświadczenia zawodowego w pracy z systemami informatycznymi (bazy danych, GIS, itp.),
- znajomość oprogramowania GIS typu Desktop (np. ArcGIS, QGIS, Geomedia, SAGA GIS, GRASS itd.),
- podstawowa znajomość: ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej oraz ustawy kodeks postępowania administracyjnego.
|
Wymagane dokumenty i oświadczenia |
- życiorys i list motywacyjny;
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji;
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- kopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu/ odbyciu stażu lub praktyk, referencje, w przypadku umów cywilnoprawnych zaświadczenie o wykonywaniu/wykonaniu umowy).
|
Inne dokumenty i oświadczenia |
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów;
- kopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji (certyfikaty ukończonych kursów, szkoleń etc.) oraz kopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowego doświadczenia zawodowego (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu/ odbyciu stażu lub praktyk, referencje, w przypadku umów cywilnoprawnych zaświadczenie o wykonywaniu/wykonaniu umowy).
|
Termin składania dokumentów |
11 marca 2015 r.
|
Miejsce składania dokumentów |
Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska ul. Wawelska 52/54 00-922 Warszawa z dopiskiem na kopercie „DZP specjalista ds. bazy danych i analiz” |
Inne informacje |
Przewidywane wynagrodzenie zasadnicze ok. 3 740 zł brutto. Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: http://bip.gdos.gov.pl (Praca/Wzory oświadczeń). Wszystkie oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane.
Za datę złożenia dokumentów uznaje się datę stempla pocztowego lub termin złożenia w kancelarii GDOŚ (pokój 486).
Planowane techniki i metody naboru:
- Etap I - weryfikacja formalna nadesłanych ofert,
- Etap II – pisemny sprawdzian wiedzy (w przypadku, gdy mniej niż 10 kandydatów spełni wymogi formalne, możliwe jest odstąpienie od przeprowadzenia tego etapu),
- Etap III - rozmowa kwalifikacyjna.
W przypadku przeprowadzenia Etapu II minimum kwalifikującym do udziału w III etapie naboru jest uzyskanie przez kandydata co najmniej 60% możliwych do zdobycia w sprawdzianie pisemnym punktów (lub z poszczególnych jego części tematycznych) oraz jednocześnie uzyskanie jednego z sześciu najlepszych wyników.
Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska zaprasza do udziału w naborze osoby niepełnosprawne.
Prosimy o podawanie nr telefonu oraz adresu e-mail, gdyż informacja o zakwalifikowaniu się do kolejnych etapów rekrutacji zostanie przekazana kandydatom spełniającym wymogi formalne telefonicznie lub drogą elektroniczną. Prosimy o sprawdzanie skrzynki e-mail. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.: 22 57-92-162.
|